Науково-практичне видання для лікарів "Жіночий лікар"
Тільки якісна інформація для успішного лікаря

Функції керівника медзакладу розділять на управлінські і медичні


Для громадського обговорення запропоновано проект змін до довідника медичних професій. Згідно з проектом, керівник закладу охорони здоров’я ‒ директор чи генеральний директор ‒ виконуватиме виключно управлінські функції та займатиметься адміністративною роботою, а усі медичні функції керівника виконуватиме медичний директор, ‒ повідомляють у МОЗ України.

Ці зміни буде впроваджено з січня 2019 р.

Підготовлений спільно з міжнародними партнерами проект змін до довідника медичних професій:
• вводить нову посаду медичного директора;
• чітко розмежовує функції директора та медичного директора;
• вводить критерії для керівників закладів охорони здоров’я національного, обласного та районного рівня;
• визначає освітні вимоги до директора, робота якого не пов’язана з організацією лікувального процесу.
Перейти до проекту: https://bit.ly/2wxVfUR

Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:
• стратегічним плануванням;
• формуванням бюджету;
• координацією роботи закладу;
• аналізом економічної ефективності;
• організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів;
• забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

До 2022 р. обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

З 2022 р. претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

З 2019 р. посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.
Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:
• розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
• організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
• координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
• організацію безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
• впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
• організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
• оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю ‒ керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами ‒ до терміну, визначеного у договорі. Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я, ‒ пояснюють у МОЗ.

Долучайтесь до громадського обговорення проекту наказу МОЗ України «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров'я»

За даними moz.gov.ua

 
Підписатися на новини і статті

Цитати «Жіночого лікаря»
Тонке акушерське чуття - результат сплаву знань, досвіду і професійної самопожертви
-В.В. Камінський
У клініці екстрагенітальної патології вагітних медицина може ставати справжнім лікарським мистецтвом
-В.І. Медведь
Позитивних результатів у профілактиці раку молочної залози можна досягти лише об’єднанням зусиль усіх зацікавлених сторін — держави, лікарів і громадян
-І.І. Смоланка
Якому з перерахованих джерел Ви найбільше довіряєте щодо інформації про фармацевтичні препарати?